LES MARATONS S’UNEIXEN EN EL DIA MUNDIAL DE LA SALUT

10/4/2017

L'acte 'Maratons per la Salut' va reunir el passat divendres 7 d'abril, amb motiu del Dia Mundial de la Salut, representants de les principals maratons d'Espanya a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. L'objectiu era clar: llançar un missatge de tranquil•litat per frenar l'alarmisme generat a la societat davant d'algunes afirmacions que córrer no és sa.

L'esdeveniment s'ha celebrat a la sala polivalent del Museu Príncep Felip, a la qual han assistit organitzadors de tretze maratons del calendari nacional, la Reial Federació Espanyola d'Atletisme, i els representants institucionals de l'Ajuntament de València i la Generalitat Valenciana en salut, amb Maite Girau, regidor d'Esport i Salut, i Ricardo Campos, subsecretari de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana.

En nom de la Zurich Marató Barcelona, Bep Solé representant de l’staff de la cursa, assegura que els organitzadors de maratons "hem de ser capaços de fomentar hàbits saludables i frenar males pràctiques". També ha destacat que "el corredor es gasta 120 € en unes sabatilles i no en una prova d'esforç" , un hàbit molt present en la societat que ha de canviar-se.

Aquest primer acte de germanor entre maratons pretén ser l' inici d'un camí conjunt entre les organitzacions de llarga distància al nostre país, que van mostrar el seu desig de compartir arguments en el futur per la salut dels corredors i de mantenir reunions periòdiques per seguir treballant en accions i decisions conjuntes que contribueixin a tenir maratonians saludables i curses més segures.