L’ ASSOCIACIÓ EUROPEA D’ATLETISME ATORGA 5 ESTRELLES A LES CURSES DE FONS DE LA CIUTAT

27/12/2017

La Zurich Marató de Barcelona i la eDreams Mitja Marató de Barcelona són guardonades per l’Associació Europea d’Atletisme amb el segell 5 estrelles.

L’Associació Europea d’Atletisme ha fet pública la llista de curses mundials que entren en el prestigiós grup de curses valorades per la seva qualitat organitzativa amb el segell de 5 estrelles. Un guardó importantíssim que valora els serveis al corredor i les prestacions que s’ofereixen, deixant de banda els atletes d’elit que hi participen.

La prestigiosa llista de curses es va fer pública la setmana passada i permetrà a les curses de fons de la ciutat, continuar treballant per oferir els millors serveis al corredor possibles. Es tracta d’un reconeixement que valora la bona organització d’ambdues curses, un fet molt positiu ja que la prioritat de l’Ajuntament de Barcelona i RPM-MKTG organitzadora dels esdeveniment, ha sigut sempre prioritzar el participant oferint-li el millor servei possible.

En aquest sentit, la Comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, Marta Carranza ha vist recompensada la feina feta; “Aquesta és una gran notícia que posa de manifest l'aposta clara de Barcelona per l'excel·lència, per un model de curses populars de la màxima qualitat i per a tota la ciutadania."

Per la seva banda, Sergi Pujalte Director General de la Zurich Marató de Barcelona i de la eDreams Mitja Marató de Barcelona, ha mostrat la seva satisfacció davant d’aquest reconeixement; “La nostra prioritat ha estat sempre mimar el corredor popular, oferir els millors serveis als participants oferint la millor qualitat possible als nostres corredors. Aquest guardó ens anima a continuar treballant en aquest sentit tenint clar que la nostra prioritat és el corredor”.

A partir d’ara, la eDreams Mitja Marató de Barcelona podrà sumar aquest guardó al rebut recentment per la IAAF (Associació Internacional de Federacions d’ Atletisme), amb la medalla d’or. Una mitja marató que s’ha posicionat en els últims anys com la més important de l’Estat, gràcies als més de 17.000 inscrits, als nombrosos rècords del món assolits per la corredora Florence Kiplagat en aquest traçat en dos anys consecutius, i sobretot a la qualitat d’una cursa que ara veu recompensada la feina feta.

Per la seva banda, la Zurich Marató de Barcelona ocupa una posició privilegiada a nivell europeu. Només superada per les prestigioses maratons de Berlín, París i Londres, la marató barcelonina se situa en una merescuda quarta posició, que veu revalorada amb les 5 estrelles de l’Associació Europea d’Atletisme.  Amb uns serveis al corredor que ara es veuen recompensats, tals com; l’elevat número d’avituallaments al llarg del recorregut amb els corresponents serveis mèdics i de fisioteràpia, el gran número de pacemakers que ofereixen als participants un ampli ventall de temps, les facilitats que comporta realitzar la sortida i arribada en el mateix punt, o una Expo Sports que ha esdevingut la referència en el seu sector al sud d’Europa.

Així mateix gràcies a la temperatura mitjana que posseeix la ciutat de Barcelona al mes de març, amb entre 7ºC i 14ºC és valorada com la marató espanyola amb la millor temperatura per córrer. Amb aquest guardó les curses barcelonines entren a formar part del prestigiós grup de curses mundials amb aquest segell, comles maratons de Londres o Berlín.

La propera edició de la eDreams Mitja Marató de Barcelona se celebrarà el proper 11 de febrer, un mes després el proper dia 11 de març, tindrà lloc la 40ª edició de la Zurich Marató de Barcelona.