LA ZURICH MARATÓ DE BARCELONA ES CONSOLIDA COM LA QUARTA MARATÓ MÉS POPULAR D’EUROPA

18/12/2017

La marató barcelonina ha presentat aquesta tarda les novetats de la propera edició de la cursa, que celebrarà la seva 40ª edició el proper 11 de març del 2018.

La prova que es consolida com la quarta marató més important d’Europa, ha destacat la consolidació del traçat barceloní, la vessant més solidària de la prova o la participació de Jonah Kipkemoi, guanyador de la passada edició de la marató barcelonina, entre les principals novetats de la propera edició.

El Cinesa Diagonal de Barcelona ha acollit aquesta tarda la presentació de la 40ª edició de la Zurich Marató de Barcelona. Davant de les autoritats municipals, entitats de voluntaris i grups d’animació que col·laboren amb l’organització, participants, premsa i patrocinadors, l’organització ha anat desgranat els eixos centrals de la propera edició de la marató barcelonina.

L’evolució ascendent de la cursa que ha superat els 20.000 participants en les últimes edicions l’han situat entre l’elit de les maratons europees, només per darrera de les prestigioses maratons de Berlín, Londres i Paris. Una marató que compta amb la meitat dels seus inscrits estrangers i el 20% de la participació femenina.

Marta Carranza, Comissionada d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha estat l’encarregada d’obrir els parlaments, destacant el creixement de la cursa; “La marató arriba a la seva 40a edició. Són ja quatre dècades de curses populars a la ciutat, amb un increment del 1000% en xifres total de participació i un augment d’un 3 a un 20% en participació femenina, xifra que volem seguir millorant. Barcelona ha convertit la Marató en una festa ciutadana, i això és el que la permetrà seguir avançant cap a l'excel·lència”.

Joan Porcar, CEO de RPM-MKTG ha volgut fer esment a la integració aconseguida entre la cursa i la ciutat; “Al llarg dels últims 12 anys hem aconseguit integrar la Zurich Marató de Barcelona amb la ciutat de Barcelona, que era un objectiu fonamental per nosaltres. Una marató no té futur sinó constitueix una unitat amb la ciutat i els seus habitants. També hem aconseguit que la meitat dels corredors vinguin de més enllà les nostres fronteres, i ara seguim treballant per aconseguir que la Zurich Marató de Barcelona sigui considerada la millor d’Europa per la qualitat de la seva organització i pels serveis i dedicació cap als corredors”.

Tal i com ha ressaltat Sergi Pujalte, director general de la Zurich Marató de Barcelona, la cursa de fons de la ciutat engloba multitud d’activitats paral·leles el cap de setmana de la prova; ”La Breakfast Run, la cursa que rememora els últims quilòmetres de la marató olímpica del 92’, la Pasta Party i la Kids Race que reunirà els més petits de casa en les diferents curses infantils a l’Avinguda Mª Cristina, seran els protagonistes el dia abans de la marató barcelonina. “. Pujalte ha  volgut destacar també les tasques solidàries que realitza la Fundació Mi Grano de Arena  a través de la marató barcelonina i que ha recaptat més de 193.000€ en tres anys de col·laboració.

Els principals patrocinadors de la cursa han mostrat el seu compromís amb la prova a través de diversos vídeos. D’aquesta manera, Zurich celebrarà el seu 7è aniversari al costat de la cursa, la Caixa torna a confiar amb la prova per 12è any consecutiu i ASICS, el patrocinador tècnic, manté la confiança amb la marató per setè any consecutiu.

A nivell esportiu la cursa manté un circuit que s’ha consolidat en els últims anys i que transcorre al voltant de les principals atraccions turístiques de la ciutat. Un recorregut que passa íntegrament per l’interior de la ciutat de Barcelona i que comptarà entre els atletes d’elit de la prova, tal i com ha destacat Cristian Llorens director esportiu de la cursa, amb el guanyador per sorpresa de l’edició passada Jonah Kipkemoi; “La Zurich Marató de Barcelona consolida un circuit ràpid que transcorre en la seva totalitat per l’interior de la ciutat. Estem molt contents de comptar amb la participació de Jonah Kipkemoi, l’atleta kenyà que el 2017 sent llebre de la cursa, va acabar anotant-se la victòria”. L’emotiu vídeo de Kipkemoi des de Kenya agraint a l’organització i a la ciutat de Barcelona el seu suport, ha estat un dels més celebrats pels assistents a l’acte.

La propera edició de la Zurich Marató de Barcelona comptarà amb la participació de quatre atletes que van prendre part en els Jocs Olímpics de Barcelona 92’. La regatista Natàlia Via-Dufresne, el marxador Jesús Angel Garcia Bragado, el jugador de bàsquet  Tomàs Jofresa i el jugador de waterpolo Dani Ballart, han acceptat el repte del programa Tot Gira de Catalunya Ràdio i afrontaran per primera vegada una marató. Els quatre esportistes assistents a la presentació, s’han mostrat molt il·lusionats amb la seva participació a la cursa.

La Zurich Marató de Barcelona celebrarà el proper 11 de març la seva 40ª edició en una posició privilegiada entre l’elit de les curses de fons d’Europa.